torsdag 17 maj 2012

Q / A

Fråga:Jag upplever att det är en svår balans mellan att vara hälsosam och ohälsosam. Känner du någonsin att ditt hälsosamma liv blir så hälsosamt att det till och med kan vara ohälsosamt? Hur vet man egentligen om sitt tränings- och hälsointresse är ohälsosamt?

Svar:
Jag förstår dig. Det kan vara jätte svårt att hitta den rätta balansen till att ha ett hälsosamt liv utan att det går till överdrift, och det är väldigt olika från person till person vart gränsen egentligen går. Vissa kan vara jätte strikta med att inte äta för mycket/ingenting alls av till exempel socker, dvs godis, kakor, läsk etc samtidigt som dem tränar hårt, medan vissa tränar hårt men känner även att dem vill kunna äta och unna sig sötsaker någon/några gånger i veckan. Som sagt det beror på vilka mål man har med sin hälsosamma livsstil. Men då ens liv börjar planeras efter mat/träning och att dessa tankar börjar ta över hela dig och din kropp, det är då något inte är rätt.
Jag ska vara ärlig och säga att jag har varit där förut, men det är inte något jag vill tillbaka till. Att ha ett liv utan glädje och njutning är inget att sträva efter. Att alltid ha bortförklaringar/undanflykter så fårt det kommer till mat, nej nej! Då alla dessa tankar kring mat och träning tar över då börjar oftast ett liv av måsten och lidande.
Jag rekommenderar självklart till en livsstil som innehåller mycket träning, utmaningar, bra kost och målsättningar. Men man ska kunna njuta. Äter man bra i allmänhet och rör på kroppen regelbundet, ska man verkligen kunna unna sig en efterrätt eller vad som. ENJOY LIFE! Jag ska försöka lägga ut ännu fler sunda och super mumsiga alternativ till mellanmål/efterrätt som ni kan testa göra. Kram.
,. hallon, kiwi, kanel, linfrön, krossat finn crisp, naturell yoghurt, grekisk yoghurt & en kopp kaffe. God morgon innan träningsdags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar