torsdag 31 maj 2012

ANDAS LUGNT OCH TA DIG DIN "TID".

Det senaste dagarna har varit ganska tunga av stress, speciellt för mig som är lite av stressintolerant. När jag vill andas lugnt så är pulsen på högvarv och fokuset på nuet finns inte. Något jag måste ta till mig är nått jag kallar "Emma tid". Tid där jag försöker lägga mig ner, andas lugnt och bara låta alla tankar/känslor komma, utan att egentligen lägga energi på dem. Svårt som bara den men någonstans måste jag börja.
Foto: Lätta lunchen http://instagr.am/p/LSYLxWl3kd/
,. steg upp 05.12, tog på mig träningskläderna, åt frukost, tränade, duschade och sedan cyklade jag vidare med ett leende i hela ansiktet till jobbet. Dagens två yogapass var så himla härliga. Tända ljus, lugn andning där jag verkligen lyssnade på kroppen, och lät alla tankar/känslor komma men jag släppte dem vidare. En klapp på axeln. Nu är jag på tåget mot jönköping och ska spendera tid med kusinvitaminer och älskade moster & mannen. Hörs senare!

P.S. Lätta Lunchtipset: kyckling med timjan och dragon tillsammans med en sallad av rucola/jordgubbar/avokado/ körsbärs tomater/grekisk yoghurt. Ett bra tips till dig som vill ha lunchlåda på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar