onsdag 23 maj 2012

LÄSARFRÅGOR.

Har dålig koll på hur afro/powerdance fungerar, är nyfiken på att prova på detta. Samtidigt är det bra träning som jag är ute efter, är detta något du tycker man bör prova på? Hade varit tacksam om du berättar om upplägget på en sådan träning.
Svar: Absolut, afrodance är ett hett tips till bra träning. Tunga danssteg och mycket gung som får dig att svettas och du jobbar utifrån dig själv och det är du som bestämmer hur jobbigt passet ska bli. Om du vill få ut maximal effekt på kroppen så tycker jag att du ska kombinera afro med ett styrkepass. Exempelvis afro + mage/rygg eller bodypump.

Kanske en knasig fråga, hehe! Men dom råg knäckebröden som du käkar ser jäkligt goda ut. Vad kan man hitta dom o vad heter dom? bra blogg!

Svar: Åh dom är så goda. Jag köper mina på ICA, så det finns nog på alla stormarknader. "Batanun solrosfrön & råg/surdegs knäcke" heter dom. Tack så himla mycket.

Hej! Tycker du har en mkt bra blogg, men undrar om det verkligen är så bra att träna så mycket extra (Ex, massa PW och andra pass) när du redan tränar så mycket fotboll. Laget tränar väl den dos ni bör träna, men du tränar ju nästan dubbelt? Känns som man bara blir segare av massa PW eller?

Det är svårt att säga om man blir seg eller inte av att gå en pw/diverse träning utöver all annan träning, för det är nog väldigt olika från person till person. Där måste man hitta sin egen balans mellan träning/vila/kost. I vissa av mina vilodagar så är jag i total vila, dock ibland så kan jag räkna powerwalks och vardagsmotion som min vilodag, och det är därför att jag inte belastar kroppen på samma sätt som jag gör vid en fotbollsträningen/tuffare fyspass.
Personligen så tycker jag det är avkopplande att ta en powerwalk(speciellt på morgonen) varje dag. Det ger mig en massa positiv energi under resten av dagen och jag får ett bättre fokus samt stressen minskar.

Angående överträning så tänkte jag skriva ett inlägg om det lite senare. Vad överträning är/vilka varningssignaler som finns oså. Tack så mkt för frågorna och hoppas ni är nöjda med svaren. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. har du någon utbildning i området träning/kost?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen riktig utbildning via universitet eller så om det är det du tänkte på. Mer att jag läst näringslära och har ett stort brinnande intresse för träning och kost. Dvs jag läser mycket böcker inom området och har mycket erfarenhet. :)

      Radera